Pracuj jako doradca serwisowy w BMW

Zakup auta, szczególnie tego nowego – z salonu, należy do miłych i uroczystych momentów. Wszak tego typu okazja nie przytrafia się zbyt często. Aby móc cieszyć się przyjemnością z jazdy i bezawaryjnością nowego pojazdu odpowiednio długo, należy o niego należycie zadbać. Miejscem, w którym uzyskamy pomoc i profesjonalne przeglądy gwarancyjne i pogwarancyjne jest autoryzowany serwis samochodowy. Osobą, która koordynuje wszystkie prace w zakresie serwisu naszego auta, jest doradca serwisowy.

Ambasador marki BMW

Stanowisko doradcy serwisowego należy do tej kategorii wykonywanej pracy, której efekty budują siłę marki, jaką jest BMW. Wynika to z faktu, że doradca ma bezpośredni kontakt z obsługiwanym klientem. Dzięki jego zaangażowaniu i profesjonalnemu podejściu, praca nad serwisowanym autem powinna przebiegać szybko, sprawnie i bez problemów.

Oczywiście jego zadania stykają się z pracą innych działów i osób, takich jak księgowość, kasa, lakiernia, blacharnia, warsztat czy dział części zamiennych i akcesoriów. Oznacza to, że praca doradcy serwisu, podobnie zresztą jak obowiązki innych pracowników salonu, to współdziałanie zespołowe. Jego końcowym efektem jest zadowolenie klienta, który ponownie za jakiś czas powróci do salonu. Na tym polega sukces budowania zaufania i relacji biznesowych.

Narzędziem, które jest kluczowe w pracy doradcy serwisowego, jest nowoczesne oprogramowanie typu CRM. To moduł, dzięki któremu można poznać historię serwisowanego auta, monitorować przebieg jego przeglądu, bądź zaplanować przyszłe aktywności względem pojazdu.

Gdyby podsumować jednym słowem charakter pracy doradcy serwisowego, to czerpiąc ze sportów zespołowych, jest on niejako obrotowym. Jest w centrum uwagi szerszego zespołu, i nadzoruje sprawny przebieg obsługi klienta.

Oczekiwania stawiane doradcy serwisowemu

Osoby, chcące rozwijać karierę zawodową na stanowisku doradcy serwisu muszą mieć otwartą i dynamiczną osobowość. Oznacza to, że praca z ludźmi, niekiedy pod presją czasu, powinna dawać im energię i satysfakcję. Powinny też mieć co najmniej roczne doświadczenie w obsłudze klienta. Każdy pracownik salonu powinien posiadać prawo jazdy kategorii B.

W zamian pracodawca oferuje atrakcyjne systemy prowizyjne będące uzupełnieniem stabilnego wynagrodzenia. Pracownicy obejmujący nowe stanowiska przechodzą gruntowne, certyfikowane szkolenia, dzięki czemu wdrożenie się jest przyjemne i bezstresowe.

W przypadku niektórych salonów oczekuje się dyspozycyjnośc w jedną sobotę w miesiącu, co wynika ze zmianowego charakteru pracy.

Na koniec chyba oczywiste – kandydaci na doradcę serwisu powinni być pasjonatami motoryzacji i mieć podstawową wiedzę z zakresu technik napraw pojazdów. Konieczna będzie również gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji.

Jak aplikować do BMW?

Osoby zainteresowane ofertami pracy w BMW w charakterze doradcy serwisowego odnajdą je na portalu praca-dealerbmw.pl. W związku z tym, że to stanowisko to wiąże się z bezpośrednim kontaktem i umiejętnością budowy relacji z klientem, to proces rekrutacji został w tym przypadku rozbudowany o grę kompetencyjną online. Dzięki niej zarówno pracodawca, jak i kandydat będą mogli się lepiej poznać.